Leverans och returer

Leverans och returer

PERSONALISERADE ARTIKLAR

På grund av produktens natur kan vi tyvärr inte annullera eller ta emot returer för personliga beställningar. Vi erbjuder endast byten.

ICKE-PERSONALISERADE ARTIKLAR

Om du vill returnera en produkt kan du skicka ett e-postmeddelande till vårt team på kontakt@alicejewels.se och ange ditt namn och ditt beställningsnummer, samt anledningen till varför du vill returnera produkten.

Vår kundtjänst kommer då att ställa några obligatoriska frågor om din retur för att undvika missbruk.

Du kan returnera en produkt inom 30 dagar från leveransdatumet. Den returnerade produkten måste vara i samma skick som du fick den i och i dess originalförpackning. Vänligen behåll ditt kvitto. Återbetalningen kommer att ske så snart de returnerade varorna mottagits, och återbetalningen görs med den ursprungliga betalningsmetoden.

Om du vill byta en vara accepterar vi det förutsatt att du kontaktar oss inom 30 dagar från leveransdatumet. Vi kommer att utfärda en kredit för det belopp du spenderat vid mottagandet eller göra ett byte åt dig.

Behandling av återbetalningar kan ta 3 till 7 arbetsdagar och kan ta längre tid beroende på din finansiella institution.

Om du väljer att returnera din/dina vara/or står du för fraktkostnaderna.

Alla produkter har 30 dagars garanti.

Hur fungerar leveransen?

Vi samarbetar nära med hantverkarna som tillverkar våra produkter. Inga mellanhänder är involverade, och därför kan vi erbjuda så låga priser på ett stort urval av våra produkter och gratis leverans på dina beställningar.

Den genomsnittliga leveranstiden är 5 till 8 arbetsdagar från det att produkten lämnar vårt lager.

Din beställning behandlas inom 24-48 timmar av vårt team.

Observera att på grund av den höga efterfrågan och kraven på social distansering på arbetsplatsen tar vårt distributionscenter längre tid än vanligt att skicka beställningar.

När vi skickar din beställning får du ett bekräftelsemail med ett spårningsnummer.

Om du inte har fått ett e-postmeddelande, vänligen ange ditt beställningsnummer på kontaktsidan.

Oroa dig inte om du inte ser några uppdateringar de första dagarna, ibland tar det ett dygn eller mer innan spårningssystemet uppdateras.

Om din beställning inte anländer inom 12 arbetsdagar, vänligen kontakta oss så att vi kan göra arrangemang med transportören.